Att unna sig, fast ändå inte

Hej buddies!
 
Jag har ofta postat mina vardagsfrukostar beståendes av gröt, ägg och knäckebröd här på bloggen, vilket helt ärligt är ett utav mina favoritmål. Men för att hålla motivationen på topp tycker jag att det är viktigt att skilja på vardag och helg, även när man håller sig till en sund kost. Här kommer däför ett exempel på en typisk söndagsfrukost hemma hos mig.
 
En fralla, som visserligen är fullkorn men toppad med lite onyttigare pålägg, ett glas juice utan tillsatt socker, yoghurt med solrosfrön och honung. Och så kaffe, såklart.
 
Även om jag gillar min havregrynsgröt känns det som en belöning att få krypa upp i sängen med brickan ovan. Likadant gör jag med mellanmål och tilltugg. På vardagarna försöker jag hålla mig till frukt och knäckebröd, medan det på helgerna ofta slinker ner lite popcorn och dippade grönsaker i soffan.
 
Fan. Nu blev jag hungrig.
/Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0