Inte ens gott

I fredags valde jag och Hanna att ta ut vår sista onyttiga dag för det här projektet. Vi var aningen ambivalenta i frågan om hurvida vi faktiskt ville ha en sådan dag så tätt inpå slutet, men kände ändå att vi behövde belöna oss själva för vårt slit det senaste.
 
Under dagen förtärdes gifflar, choklad, lite lösgodis, cola, tacos och glass. Vi bakade också chokladbollar, men dessa står fortfarande i princip orörda i min kyl. För av allt vi åt under dagen, var det enligt mina smaklökar bara gifflarna och tacosmåltiden som smakade speciellt gott. Resten var bara för sött och framåt småtimmarna fantiserade vi om melon och keso.
 
Det här var en förbannat bra erfarenhet såhär precis innan slutet. För även om vi har anat sockrets dåliga effekter förut, har det aldrig varit så tydligt som nu. Det är egentligen inte alls särskilt gott och det gör dig bara slö och orkeslös, eller hyper och ofokuserad. 
 
 
Nu känner jag mig motiverad för första gången att inte bara fortsätta med träningen efter projektets gång, utan att faktiskt hålla i kosten också så bra det bara går. Frukt är så jäkla mycket bättre än godis. 
 

/Rebecca
 
 

Kommentarer
Postat av: amanda

haha va skönt för er! jag längtar som fan tills jag får ett sånt förhållande till godis och chips och allt! hur länge har ni varit utan?:)

Svar: Haha, jag kan lova dig att jag heller aldrig trodde att det skulle funka. Jag älskade chips förut, men nu vill jag inte ens ha det när jag får äta - det är sjukt! Vi äter hur onyttigt vi vill en dag i månaden och har hållit på så sedan oktober, och man blir faktiskt mindre sugen för varje gång. Dock har det ju slunkit ner en bulle eller två mellan varven också... men också det händer allt mer sällan :)/Rebecca
saludable.blogg.se

2013-03-11 @ 08:57:20
URL: http://amandabyman.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0