Påskägg vs. riktiga

Det här med att kombinera traditioner och hälsosam kost är väl inte det lättaste. I julas var det riktigt svårt att hålla sig borta från godsakerna (då de finns ÖVERALLT) och nu i påsk lär det inte vara lättare för många.

 
Men jag fick minsann leta upp mitt påskägg i vanlig ordning! När jag hittade det blev jag inte ens sugen utan gick istället ut i köket för att äta melon och jordgubbar. Kanske är det inte alls lika roligt att äta godis när man väl får det? Nu menar inte jag att jag ska äta innan måndag, utan att det som kittlar mest i fingrarna kanske snarare är jakten efter sockret? Precis före man ska baka eller innan man beslutar sig för att slänga ner en chokladkaka i korgen när man handlar...
 
Glad påsk, allihop! Visst får man unna sig, men vi kan inte ge upp nu.
/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0