Recept - chokladbollsgröt!

Som jag nämnde förra gången jag postade ett recept tyckte jag att det här med ungsbakad gröt var ganska kul, och därför har jag nu testat ännu en variant. 
 
Ingridienser:
1dl havregryn
2 msk kokosflingor

1 msk kakao
1 tsk bakpulver
3 msk mjölk
2 msk kaffe
1 äggvita 
Sötning (2 tsk stevia, 1 msk honung eller annan sötning)
 
 
Sätt ugnen på 220 grader (200-225 grader). Blanda alla torra ingredienser. Tillsätt sedan mjölk, kaffe och till sist äggvitan. Blanda i sötningen. In med formen i ugnen i 15 minuter (15-20 minuter). Klart!
Servera antingen som den är eller med hallon/keso/kvarg/yoghurt - prova dig fram!
 
 
Näringsvärde:
ca 302 kcal
15 g protein
28 g kolhydrater
13 g fett
(http://fitnesslog.blogg.se/2013/january/baked-chocolate-balls-porridge.html)
 

Mitt betyg blir ett stabilt godkänt. Känns bra att få äta något som smakar choklad utan att det innehåller massa socker, en samtidigt är det så sjukt mäktigt att det nästan växer i munnen efter ett tag. Att blanda keso och hallon till var i alla fall en riktig hit!
 
/Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0